სადამრიგებლო პროგრამა

                                                     

                                სამოტივაციო წერილი

             მოტივაცია  გულისხმობს მასწავლებლის სტიმულს/მისი საჭიროებებიდან, პიროვნებებიდან გამომდინარე/ იმუშაოს სკოლის მიზნებისა და საკუთარი მიზნების მისაღწევად.
          შევქმნა ისეთი საკლასო გარემო,სადაც უპირველესად მოსწავლის ძირითადი მოთხოვნილებები დაკმაყოფილდება,ამიტომ უნდა შემუშავდეს წესები ინვენტარის ან აღჭურვილობის გამოყენების შესახებ პირადი /ფიზიკური/უსაფრთხოების მიზნით, ყოველდგიური წესების უზრუნველყოფისთვის,ფსიქოლოგიური უსაფრხოებისთვის, რათა მოსწავლეებმა თავი იგრძნონ საზოგადოების წევრად.
         პოზიტიური გამხნევება,მაგ:შექება,ჯილდო,რომელიც ზრდის სწავლის მოტივაციას.მოსწავლემ იცის,რატომ აძლევენ ჯილდოს და როგორ უნდა მოიპოვოს ის.
კარგათ მაქვს გააზრებული ჩემი ,როგორც დამრიგებლის  უფლება-მოვალეობები:
   1.   ვუზრუნველყო მოსწავლეთა აქტიურობა სწავლების პროცესში.
   2.  დავადგინო,რომელი ფაქტორები განაპირობებენ მოსწავლეების მოტივაციის ზრდას           და პირიქით/ურთიერთობის ფაქტორი მასწავლებელსა და მოსწავლეს შორის/
   3.  დავეხმარო მოსწავლეებს რეალური მიზნების ჩამოყალიბებაში,დასახვაში,ვასწავლო         მოსწავლეებს როგორ მიაღწიონ წარმატებას სწავლაში.
  4.  ხელი შევუწყო მოსწავლეთა მოტივაციის ამაღლებას.
  5.  არ გამოვიყენო ძალაუფლება უხეშად,ლექსიკონიდან უნდა ამოვიღოთ                                  ისეთი სიტყვები როგორიცაა,,მე მოვითხოვ" , ,,თქვენ უნდა"  და ა.შ. შევარბილო                    შემდეგი   სიტყვებით ,,მე ვფიქრობ,თქვენ შეძლებთ", ,,მაინტერესებს თქვენი                        რეაქცია"...
   6.  არ  უნდა დავუშვა კლასში მოსწავლეების დაპირისპირება.
     ვიცხოვრებ მათთან მათი ცხოვრებით,გამეხარდება და მეწყინება მათთან ერთად,გავერთობი და გავოცდები მათთან ერთად.ვეცდები დავუზოგავად გავიღო მათთვის სითბო, სიყვარული და ცოდნა.

                       სადამრიგებლო პროგრამა

                                      დამრიგებლის  მუშაობის  მიზანი
დამრიგებელი  მოსწავლის  მრჩევლად  მოიაზრებამისი  მუშაობა  უნდა  ემყარებოდეს  ზოგადი  განათლების    ეროვნულ  მიზნებს  და  ხელს  უწყობდეს  მოსწავლეებში  გონებრივი და ფიზიკური   უნარების  განვითარებასმათ  ჩაბმას  სხვადასხვა  კლუბსა  თუ  წრეშიასევეუნდა  უწყობდეს  ხელს  მოსწავლეებში  ჯანსაღი  ცხოვრების  წესის  დამკვიდრებას, უნდა  უვითარებდეს  ლიბერალურ  და  დემოკრატიულ  ღირებულებებზე  დამყარებულ  სამოქალაქო  ცნობიერებას  და  ეხმარებოდეს  მათ  ოჯახისსაზოგადოებისა  და  სახელმწიფოს  წინასე  საკუთარი  უფლება - მოვალეობების  გაცნობიერებაში.
დამრიგებლის  მოვალეობები
ყველა  კლასს  თავისი  დამრიგებელი  უნდა  ჰყავდეს. დამრიგებელი  უნდა  ასწავლიდეს  თავის  სადამრიგებლო  კლასს.
დამრიგებელს  ევალება:
·         სადამრიგებლო  საათის  ჩატარება  თვეში  მინიმუმ  4-ჯერ;
·         მოსწავლის  დახმარება  აკადემიური  თუ  სხვა  პრობლემის  გადაჭრაში;
·         მოსწავლეს, მშობლებსა  და  მასწავლებლებს  შორის  შუამავლობა  პრობლემების  წარმოქმნის  შემთხვევაში;
·         მშობლებისათვის  შვილის  ყოფაქცევისა  და  აკადემიური  მოსწრების  გაცნობა  თვეში  მინიმუმ  ერთხელსაკუთარი  სადამრიგებლო  კლასის  მოსწავლეების  დასწრების  აღრიცხვის  ყოველდღიური  შემოწმება;
·         სასწავლო  წლის  დასაწყისშივე  მოსწავლისა  და  მისი  მშობლების  ინფორმირება  მოსწავლის  მიერ    გაკვეთილების  გაცდენის  შემთხვევაში  მოსალოდნელი  სავარაუდო  შედეგების  შესახებ;
·         სადამრიგებლო  კლასის  მოსწავლის  სხვა  სკოლაში  გადასვლის  შემთხვევაშიმისი  მიმღები  სკოლისათვის  მოსწავლის  აკადემიური  მოსწრებისა  და  გაკვეთილზე  დასწრების  შესახებ  ინფორმაციის  მიწოდების  უზრუნველყოფა;
·         ამ  გეგმით  გათვალისწინებული  სხვა  ვალდებულებების  შესრულება.
დამრიგებელი  მშობლებს  შვილის  აკადემიური  მოსწრების  და  ყოფაქცევის  საკითხებს  ინდივიდუალური  შეხვედრების  დროს  უნდა  აცნობდესდაუშვებელია  ერთი  მოსწავლის  ყოფაქცევისა  და  აკადემიური  მოსწრების  შესახებ  სხვისი  თანდასწრებით  საუბარი.თუ  მოსწავლე  სკოლას  აცდენსდამრიგებელი  ვალდებულიაგაიგოს  გაცდენის  მიზეზი.დამრგებელი  პერიოდულად  უნდა  ეკითხებოდეს  საგნის  მასწავლებლებს  სადამრიგებლო  კლასში  მოსწავლეების  აკადემიური  მოსწრებისპიროვნული  პრობლემებისა თუ  ზოგადი  წარმატებების  შესახებ. სასწავლო  წლის  დასრულებისას  მან  უნდა  გააკეთოს  სადამრიგებლო  კლასის  თითოეული მოსწავლის აკადემიური  მოსწრების , გაკვეთილზე  დასწრების  და  ქცევის  ანალიზირის  საფუძვლეზეც  დაწერს  თითოეული  მოსწავლის მოკლე  დახასიათებას.სადაც  დაწერს:
1.     მოსწავლის  ძლიერ  მხარეებსმის  წარმატებებს  როგორც  აკადემიურიისე   სოციალური  ურთიერთობების  თვალსაზრისითმონაწილეობას  წრეებში, სპორტულ  შეჯიბრებებსა   თუ  სხვა  სახის  ღონისძიებებში.
2.     მოსწავლის  აკადემიური, ფიზიკურიემოციური  და  სოციალური  განვითარებისათვის  მნიშვნელოვან  საკითხებს,   რომელთა  გათვალისწინებით  სასარგებლო  იქნებოდა მოსწავლისათვის. 
                    იმ  შემთხვევაში, თუ  მოსწავლის  საშუალო  წლიური  ნიშანი  5.1-ზე  დაბალიადამრიგებელი  ვალდებულიაგააფრთხილოს   მშობელი    და  მოსწავლე  იმის  შესახებ, რომ აუცილებელია  მნიშვნელოვანი  პროგრესი  მომდევნო   სასწავლო  წლებში (თუ ეს არ არის საფეხურის  ბოლო კლასი), რათა  მოსწავლემ  შეძლოს  საფეხურის  დაძლევა.დამრიგებელი  ვალდებულია  სეხვდეს  დაინტერესებულ  მშობელს   და  მიაწოდოს  ინფორმაცია  მისი შვილის აკადემიური   მოსწრების, ქცევისა  და გაცდენების  შესახებ.
                                დამრიგებლის  მუშაობის  პრინციპები
დამრიგებლის  სააღმზრდელო მუშაობა შემდეგ  პრინციპებს  უნდა  ემყარებოდეს:
·         აღზრდის მთლიანობა - სააღმზრდელო  მუშაობა  მიმართული  უნდა  იყოს  პიროვნების  ფიზიკური, ფსიქიკურისოციალური  და  სულიერი  განვითარებისაკენსააღმზრდელო  მუშაობის  მთავარი  პრინციპი  ფიზიკურად  და  ფსიქიკურად  ჯანსაღი  მოქალაქის  აღზრდაა;
·        შემოქმედი, აქტიური  პიროვნების  აღზრდა -ყველა  ბავშვი  უნიკალურია. ისინი  დაჯილდოებულნი  არიან  განსხვავებული  ნიჭიტა  და  შესაძლებლობებით. სესაბამისადდამრიგებლის  ფუნქციაა მოსწავლის  შინაგანი  ძალების  აქტივაციადა  მათი ნიჭისა  და  სწესაზლებლობების  გამოვლენისათვის  სათანადო  პირობების  შექმნა;
·         მოსწავლეთა  ჩართულობა - ეს  პრინციპი  ხელს  უწყობს მოსწავლეებში  პასუხისმგებლობისა და  ვალდებულების  გრძნობის განვითარებას. დამრიგებელმა  მოსწავლეთა  ჩართულობის  ხელშესაწყობად  საშუალება  უნდა  მისცეს  მათ  მონაწილეობა  მიიღონ  აქტივობების (ზეიმები, ლაშქრობების  და სხვ.)  დაგეგმვასა  და ამ  დროს  წამოჭრილი  პრობლემების  მოგვარებაშიდამრიგებელმა  მაქსიმალურად  უნდა  გაითვალისწინოს  მოსწავლეთა  ინტერესებიამგვარი  ჩართულობა მოსწავლეებს  გამოუმუშავებს  ისეთ  უნარ-ჩვევებს, რომლებიც  დაეხმარება  მათ  დამოუკიდებლად  მოაგვარონ  ცხოვრებაში  წამოჭრილი  სირთულეები  და  ხელს  შეუწყობს  თავისუფალი  პიროვნების  ფორმირებას;
·         თანამშრომლობის  პრინციპი -დამრიგებლის ურთიერთობა  მოსწავლეებთან  უნდა  ემყარებოდეს  თანამშრომლობას, ურთიერთპატივისცემასა  და  ურთიერთნდობას . დამრიგებლის  მუშაობის  მიზანი  უნდა  იყოს  კლასში  თანამშრომლობითი  გარემოს  შექმნა.
                   რეკომენდაცია სადამრიგებლო საათის პროგრამის  განხორციელებისათვის
სადამრიგებლო  საათი ხელს  უწყობს  მოსწავლეების  სოციალურ-პიროვნულ  განვითარებასაყალიბებს  ნდობისა  და პატივისცემის  ატმოსფეროს , რაც წარმოადგენს  მოსწავლეებსა  და  მასწავლებელ-დამრიგებელს  შორის  პოზიტიური  ურთიერთობების  საფუძველს.კლასთან  დამრიგებლის  მუშაობასასურველიაშემდეგი  ფორმით მიმდინარეობდეს: მოსწავლეებთან  საუბრები; კონკრეტულ  საკითხთან დაკავშირებით  დისკუსიების, ვიქტორინების, ზეიმების, ექსკურსიებისა  და ლაშქრობების  ორგანიზება; მოსწავლეთა საჭიროებებიდან  გამომდინარე, ცნობილ  ადამიანებთან  და  სხვადასხვა  სპეციალისტებთან  თუ  ორგანიზაციის წარმომადგენლებთან  შეხვედრების  მოწყობა.დამრიგებელმა  კლასის  საჭიროებებიდან  გამომდინარე  უნდა დაგეგმოს  შეხვედრები  და ღონისძიებები. შესაძლებელიაამ  შეხვედრებს  ჰქონდეს  სისტემატური  ხასიათი. დამრიგებელი  უნდა  თანამშრომლობდეს  მოსწავლეთა  მშობლებთანსაგნის  პედაგოგებტანხელს  უწყობდეს სხვადასხვა  კულტურულ  და  საგანმანათლებლო  დაწესებულებებთან  (მაგ: ბიბლიოთეკებთანმუზეუმთან  და სხვ.) ურთიერთობის  დამყარებას.
სადამრიგებლო  სასაუბრო  თემები  მოქცეულია  შემდეგ  ოთხ მიმართულებაში;     1.   პიროვნული  და  მორალური  განვითარება;
  მე- პიროვნებასოციუმი ჩემს გარშემოურთიერთობა თანატოლებთან და უფროსებთან,ტოლერანტობაადამიანთა უფლებებიზოგადასაკაცობრიო ღირებულებები,ეტიკეტითანამშრომლობის მნიშვნელობაცნება -“თანაკლასელი”;  ურთიერთობისას და სწავლის პროცესში წამოჭრილი სირთულეები და მათიმოგვარების გზებიკონფლიქტების აცილებისა და მოგვარების უნარებისგანვითარების აუცილებლობათვითრწმენა – საკუთარ თავსა და ძალებშიდარწმუნებაპატივისცემა – საკუთარი თავისსხვა ადამიანებისროდისვარღვევთ სხვათა უფლებებსროდის ირღვევა ჩვენი უფლებები?
   2.  გარემოსდაცვითი კულტურა  და  ცხოვრების  ჯანსაღი  წესი;
 პირადიჰიგიენაავადმყოფობის გავრცელების წყაროებისასარგებლო საკვებიდროის ორგანიზებადღის რეჟიმისპორტის მნიშვნელობამავნე ჩვევების საფრთხე.გარემოს და ბუნების მოფრთხილებაჯანსაღი ცხოვრების სტილი – რას ნიშნავსეს?
     3.  უსაფრთხოება  და  მოქალაქეობრივ-პატრიოტული ცნობიერება;– ჩემიეზოჩემი სკოლაჩემი ქალაქი/სოფელიჩემი სამშობლოისტორია,გამოჩენილი პიროვნებებიმნიშვნელოვანი მოვლენებიტრადიციებიწესები და კანონები.
   4.  თვალსაწიერის  გაფართოება - ხელოვნებისლიტერატურისტექნოლოგიური  და  სამეცნიერო  მიღწევების  მნიშვნელობა;
სადამრიგებლო საუბრები  შესაძლოა  შედგეს  როგორც კლასში/სკოლაშიისე სკოლის გარეთაცმაგექსკურსიაზე  ან მუზეუმის  დათვალიერებისას.

                                                     კალენდარული გეგმა VI კლასი

#
               შესასრულებელი საკითხები
შესრულების            დრო
შენიშვნა
1
კლასის კონტიგენტის დაზუსტება,ჟურნალის და სასკოლო დოკუმენტაციის წარმოება.წიგნების დარიგება

    სექტემბერი

2
წლიური სამუშაო გეგმის შედგენა
   სექტემბერი

3
კლასის საათი ორგანიზაციულ საკითხებზე
   სექტემბრის დასაწყისში

4
მშობელთა კრება ორგანიზაციულ საკითხებზე
სექტემბრის ბოლოს

5
მოსწავლეების გამოცხადებისა და დაგვიანების ყოველდღიური აღრიცხვა
მთელი წლის მანძილზე

6
ინდივიდუალური საუბრები ასაკობრივ ცვლილებასთან დაკავშირებით
მთელი წლის მანძილზე

7
კლასის საათი_დღის რეჟიმი,მისი ორგანიზება
სექტემბერი

8


კლასის საათი_ცხოვრების ჯანსაღი წესი


სექტემბერი
თემის ჩატარება შესაძლებელია ფსიქოლოგის ან ექიმის თანდასწრებით
9
კლასის საათი_ აქტიური მოსმენა,თანამშრომლობა
ოქტომბერი

10
კლასის საათი_მსგავსება და განსხვავება.ტოლერანტობა
ოქტომბერი

11
წესები რომლებიც სჭირდება საზოგადოებას
ოქტომბერი-ნოემბერი

12
კლასის საათი_მეგობრობა,სიყვარული,პატივისცემა,სიძლიერ
ე,სამართლიანობა.
ნოემბერი

13
კლასის საათი_როგორ მოვაგვაროთ კონფლიქტი?
ნოემბერი-დეკემბერი

14
კლასის საათი_მეტსახელები,,იარლიყები“
დეკემბერი

15
მშობელთა კრება-პირველი სემესტრის შედეგების  გაცნობა
პირველი სემესტრის ბოლოს

16
,,ვიქტორინა“
დეკემბერი

17
კედლის გაზეთის გამოშვება
პირველი სემესტრი

18
პირველი სემესტრის შედეგების განხილვა
იანვარი

19
კლასის საათი_ჩემი ქალაქი,ჩემი სოფელი,ჩემი სამშობლო,ტრადიციები.
თებერვალი

20
კლასის საათი_სახწლმწიფო რეგალიები:დროშა,გერბი,ჰიმნი
თებერვალი

21
კლასის საათი_უცენზურო ლექსიკა,ენის სიწმინდის დაცვა
მარტი

22
კლასის საათი_ბავშვთა უფლებები
მარტი

23
კლასის საათი_როგორ ვეცნობით კლასიკას
აპრილი

24
_გართობის საშუალებები:კომპიუტერული თამაშები,ინტერნეტი,მათი დადებითი და უარყოფითი მხარეები
აპრილი

25
ლაშქრობა-თემაზე:სპორტის მნიშვნელობა,გარემოს და ბუნების მოფრთხილება
მაისი

26
კედლის გაზეთის გამოშვება
მეორე სემესტრი

27
კლასის საათი_წლის მოსალოდნელი შედეგების შესახებ
ივნისი

28
ექსკურსია
ივნისი

29
მიმოხილვა წლის შედეგების გაცნობა
ივნისი

30
მშობლებთან ინდივიდუალური შეხვედრები
მთელი წლის მანძილზე

31
მშობლებისთვის წლიური შედეგების გაცნობა
წლის ბოლოს



                   VII  კლასის სადამრიგებლო წლიური გეგმა

                                   

#
შესასრულებელი საკითხები
შესრულების     დრო
შენიშვნა
1
  •            კლასის კონტიგენტის დაზუსტება,

  •            წიგნების დარიგება,

  •           სასკოლო დოკუმენტაციის  და  ჟურნალის წარმოება




სექტემბერი

2
წლიური სამუშაო გეგმის შედგენა

სექტემბერი

3
მშობელთა კრება ორგანიზაციულ საკითხებზე

სექტემბერი

4
კლასის საათი ორგანიზაციულ საკითხებზე

სექტემბერი

5
ინდივიდუალური შეხვედრები მშობლებთან
მთელი წლის მანძილზე

6
მოსწავლეთა- გამოცხადებისა და დაგვიანების ყოველდღიური  აღრიცხვა
მთელი წლის მანძილზე

7
კლასის საათი
მიმართულება:პიროვნული,მორალური და სოციალური განვითარება
თემა:,,გატაცება თუ დამოკიდებულება“

ოქტომბერი

8
კლასის საათი
თემა:,,უნდა გვეშინოდეს თუ არა კრიტიკის“

ნოემბერი

9
კედლის გაზეთის გამოშვება.

ნოემბერი

10
კლასის საათი
თემა:,, სიმორცხვე“.
დეკემბერი

11
,,ვიქტორინა.“

დეკემბერი

12
მშობელთა კრება პირველი სემესტრის მოსალოდნელი შედეგების შესახებ.
დეკემბერი

13
პირველი სემესტრის შედეგების განხილვა.

იანვარი

14
კლასის საათი
თემა:,,მარტოობა.“
თებერვალი

15
კლასის საათი
 თემა: ,,ჯგუფური თუ ინდივიდუალური.“
მარტი

16
კლასის საათი
თემა:,,უკვე დიდი ვარ“
აპრილი

17
კედლის გაზეთის გამოშვება

აპრილი

18
ლაშქრობა თემაზე- ,,სპორტის მნიშვნელობა,გარემოს და ბუნების მოფრთხილება“
აპრილი

19
კლასის საათი
მიმართულება:შემეცნებითი და კულტურული განვითარება.
თემა: ,,იუმორი ჩვენს ცხოვრებაში“.
მაისი

20
მშობელთა კრება წლიური  მოსალოდნელი შედეგების შესახებ.
ივნისი

21
ექსკურსია

ივნისი

22
მიმოხილვა-წლიურიშედეგების განხილვა.
ივნისი




                                                VIII კლასის სადამრიგებლო  წლიური გეგმა

                                   

#
შესასრულებელი საკითხები
შესრულების     დრო
შენიშვნა
1
 კლასის კონტიგენტის დაზუსტება,
წიგნების დარიგება,
 სასკოლო დოკუმენტაციის  და  ჟურნალის წარმოება



სექტემბერი
2
წლიური სამუშაო გეგმის შედგენა
სექტემბერი
3
მშობელთა კრება ორგანიზაციულ საკითხებზე
სექტემბერი
4
კლასის საათი ორგანიზაციულ საკითხებზე
სექტემბერი
5
ინდივიდუალური შეხვედრები მშობლებთან
მთელი წლის მანძილზე
6
მოსწავლეთა- გამოცხადებისა და დაგვიანების ყოველდღიური  აღრიცხვა
მთელი წლის მანძილზე
7
ექსკურსია ( ან ლაშქრობა)
ოქტომბერი
8
კლასის საათი
მიმართულება:პიროვნული,მორალური და სოციალური განვითარება
თემა:,,მინდა ვიყო პოპულარული“

ოქტომბერი
9
კლასის საათი
თემა:,,მომხიბლელობა“

ნოემბერი
10
კედლის გაზეთის გამოშვება.
ნოემბერი
11
კლასის საათი
თემა:,, არა ძალადობას“
დეკემბერი
12
საახალწლო აქტივობა
დეკემბერი
13
მშობელთა კრება პირველი სემესტრის მოსალოდნელი შედეგების შესახებ.
დეკემბერი
14
პირველი სემესტრის შედეგების განხილვა.
იანვარი
15
კლასის საათი
თემა:,,კონფორმიზმი“
თებერვალი
16
კლასის საათი
 თემა: ,,ლიდერობა“
მარტი
17
კლასის საათი
თემ:,,ფიზიოლოგიური ცვლილებები-ჰიგიენა“
მთელი წლის მანძლზე
18
კედლის გაზეთის გამოშვება
აპრილი
19
ლაშქრობა თემაზე- ,,სპორტის მნიშვნელობა,გარემოს და ბუნების მოფრთხილება
აპრილი
20
კლასის საათი
მიმართულება:შემეცნებითი და კულტურული განვითარება.
თემა: ,,ჩაცმის  სტილი- ჩვენი იმიჯი“
მაისი
21
მშობელთა კრება წლიური  მოსალოდნელი შედეგების შესახებ.
ივნისი
22
ექსკურსია
ივნისი
23
მიმოხილვა-წლიურიშედეგების განხილვა.
ივნისი



Комментариев нет:

Отправить комментарий