სასწავლო პროექტი
VII კლასი
პრეზენტაციის შეფასების რუბრიკა
პრეზენტაციის შეფასების რუბრიკა
VII კლასი
სასწავლო ექსკურსიის
გეგმა
ექსკურსიის სახელწოდება:
სასწავლო ექსკურსია ქვემო ქართლში
ექსკურსიის ჩატარების
ადგილი და დრო (მარშრუტი): წინანდალი-ბოლნისი-დმანისი-ტანძია-წინანდალი
მოსწავლეთა ასაკი:
12 წელი
ექსკურსიის მთავარი
იდეა (მოკლე შინაარსი):
ყოველგვარი ექსკურსია შეიცავს სწავლების ელემენტს,ამიტომ ის
შეიძლება განვიხილოთ როგორც პედაგოგიურიპროცესი,პედაგოგიური
პროცესის ეფექტურობა კი დამოკიდებულია ორივე მხარის(ის,ვინც ცოდნას გადასცემს-ექსკურსიამძღოლი(ასწავლის)
და ის ვინც ცოდნას იღებს (სწავლობს) ექსკურსანტი) აქტიურობაზე.გააზრებულად ჩატარებული
ექსკურსიას შეუძლია ბიძგი მისცეს აზროვნების
გააქტიურებას,გარე სამყაროს უკეთ გაცნობას.
ამ პოექტის განხორციელებით მოსწავლეებს გაუმჯობესდებათ უნარები
სხვადასხვა საგანში. ისტორია- მოიძიებენ
და შეისწავლიან სხვადასხვა წყაროებზე დაყრდნობით ბოლნისის,დმანისის,ტანძიას-ისტორიას
და ეპოქას.გეოგრაფია-განსაზღვრავენ ადგილმდებარეობას,გარემოს
და ჰავას. ლიტერატურა- რომელი მწერლის
შემოქმედებაში ჰპოვა ასახვა ჩვენს მიერ მოსანახულებელმა ძეგლებმა.არსებობს თუ არა რაიმე
ხალხური თქმულებები ამის შესახებ.მათმატიკა-
გამოთვლიან საექსკურსიო მანძილს,განსაზღვრავენ ექსკურსიის ხარჯებს, გამოთვლიან ტაძრის და მისი ეზოს ფართობს და დაადგენენ თუ რა ნაწილი
უკავია ტაძარს თავის ეზოში.დააკვირდებიან ბოლნისის
სიონის ტაძრის აგებულებას და დაადგენენ რა სივრცული ფიგურებია გამოყენებული მის ასაგებად.დაადგენენ დმანისში
ვიზიტორთა რაოდენობას.
ექსკურსიის აქტუალობა:მოსწავლეები
გაიღრმავებენ ცოდნას სხვადასხვა საგნებში.გამოიმუშავებენ დამოუკიდებელი კვლევის უნარ-ჩვევებს.პრაქტიკაში
გამოიყენებენ თავიაანთ მოძიებული და სკოლაში ნასწავლ მასალას.სასწავლო ექსკურსია დაეხმარება
მოსწავლეებს კულტურული,ესთეტიკური და სულიერი ღირებულებების ჩამოყალიბებაში და ასევე
ხელს შეუწყობს მოსწავლეებს პატრიოტულად და
პასუხისმგებლობის მქონე მოქალაქწდ ჩამოყალიბებაში.გარდა ამისა მიეჩვევიან ორგანიზაციულ
საკითხების გადაწყვეტას.
ექსკურსიის მიზნები:
·
მოიძიებენ სხვადასხვა წყაროებიდან ინფორმაციას ბოლნისის,დმანისის
და ტანძიას შესახებ.
·
შეძლონ მოპოვებული ინფორმაციის ორგანიზება.
·
დააკვირდებიან გარემოს და მოპოვებულ ინფორმაციას გაანალიზებენ
და იმსჯელებენ.
·
წყაროებზე მუშაობის და მარტივი კვლევის ჩატარების შემდეგ
მოახდენენ შეგროვებული მასალის მასალის პრეზენტაციას,რაც განუვითარებთმოსწავლეებს კრიტიკული
და კრეატიული აზროვნებას.
·
მომზადებული პრეზენტაცია განათავსონ ბლოგზე,მოამზადონ
კედლის გაზეთები,ბროშურები.
·
განუვითარდეთ ჯგუფური მუშაობის უნარი.
მოსალოდნელი შედეგები:/
პროდუქტებირაც შეიძლება შეიქმნას
·
მოსწავლეები შეძლებენ სხვადასხვა წყაროებიდან ინფორმაციის
მოძიებასა და ორგანიზებას.
·
ჩაატარებენ კვლევას და მოღებულ მონაცემებს წარმოადგენენ
მათთვის ხელსაყრელი ფორმით.
·
გააკეთებენ სლაიდებს და წარმოადგენენ პრეზენტაციის სახით..განატავსებენ
ბლოგზე,შექმნიან ბროშურებს,გააკეთებენ კედლის გაზეთს,გადაიღებენ ვიდეოს და ფოტოებს,
დახატავენ სურათებს,სექმნიან ესეეს.
ძირითადი საჭირო
რესურსები:
კომპიუტერი,ფოტოაპარატი,ინტერნეტი, პრინტერი,საკვები
,წყალი ,ფორმატები,მარკერები,პროექტორი,თეთრი ქაღალდები,გიდი,შესაბამისი ჩასაცმელი,სიგრძის
საზომი ხელსაწყო.
პროექტის მსვლელობა:
აქტივობა I
ექსკურსიაზე წასვლამდე გავაკეთებ ბროშურას მშობლებისთვის,მასწავლებლებისთვის,მოსწავლეებისთვის,რათა
ბროშურის საშუალებით შეიტყონ იდეის აქტუალობა.რაში ეხმარება მოსწავლეებს სასწავლო ექსკურსია,რა
ცოდნას იღებენ ექსკურსიიდან და რა ცხოვრებისეულ უნარ-ჩვევებს გამოუმუშავებს მათ.
აქტივობა II
მოსწავლეებს დავყოფ 4 ჯგუფად .თითოეულ ჯგუფს მივცემ
დავალებებს სხვადასხვა საგნებიდან.ისტორია,გეოგრაფია,მატემატიკა,ქართული ლიტერატურა.გავაცნობ
შეფასების რუბრიკას.
I ჯგუფის
დავალება: ისტორია- მოიძიონ და შეისწავლონ
სხვადასხვა წყაროებზე დაყრდნობით ბოლნისის,დმანისის,ტანძიას- ისტორიას და ეპოქას.
ესგ-თან შესაბამისობა
II ჯგუფის დავალება:გეოგრაფია- განსაზღვრონ ადგილმდებარეობა და ჰავა.
ესგს-თან შესაბამისობა:
·
გეო.VII.3
; გეო.VII.11 ; გეო.VII.9 ; გეო.VII.7
III ჯგუფის
დავალება:ქართული ენა და ლიტერატურა -მოიძიონ
თუ რომელი მწერლის სემოქმედებაში ჰპოვა ასახვა ჩვენს მიერ მოსანახულებელმა ძეგლებმა.არსებობს
თუ არა რაიმე ხალხური თქმულებები ამის შესახებ.
ესგ-სთან შესაბამისობა:
·
ქართ.VII.2 ;ქართ.VII.8. ;ქართ.VII.12.
IV ჯგუფის
დავალება:მათემატიკა-გამოთვალონ საექსკურსიო მანძილი,განსაზღვრონ ექსკურსიის ხარჯები,
გამოთვალონ ტაძრის და მისი ეზოს ფართობი და დაადგინონ თუ რა ნაწილი უკავია ტაძარს თავის ეზოში.დააკვირდნენ ბოლნისის სიონის ტაძრის აგებულებას და დაადგინონ რა სივრცული ფიგურებია გამოყენებული მის ასაგებად.დაადგონონ დმანისში
ვიზიტორთა რაოდენობა და წარმოადგინონ დიაგრამის სახით.
ესგ-სთან შესაბამისობა:
·
მათ.VII.2. ; მათ. VII.9. ;მათ. VII .11. ;მათ.VII.14. ;მათ. VII .15.
; მათ.VII.16.
აქტივობა III
მოსწავლეებს გავაფრთხილებ იმ აუცილებელი ნივთების შესახებ,რომლებიც
დასჭირდებათ ექსკურსიაზე.განსაზღვრავენ აუცილებელი ნივთების ნუსხას.
აქტივობა IV
მოსწავლეებთან ერთად ჩამოვაყალიბებთ ექსკურსიის განრიგს,რომელიც
დროითი გეგმის შედგენის უნარების განვითარებას შეუწყობს ხელს.
აქტივობა V
ბოლნისის სიონის ტაძარში ვიზიტი,დათვალიერება, ყველა
ჯგუფი იმუშავებს თავისი დავალების შესრულებაზე.
აქტივობა VI
დმანისში ვიზიტი.მუზეუმის დათვალიერება.ყველა ჯგუფი
იმუშავებს თავისი დავალების შესრულებაზე.ჩაწერენ ინტერვიუებს.გადაიღებენ სურათებს,გამოკითხავენ
მუზეუმის თანამშრომლებს.
აქტივობა VII
ტანძიაში ვიზიტი.მუზეუმის დათვალიერება.ყველა ჯგუფი
მუშაობს თავისი დავალების შესრულებაზე.
აქტივობა VIII
სკოლაში დაბრუნებული მოსწავლეები დაწერენ ექსკურსიის
მოკლე შემაჯამებელ ანგარიშს.გააკეთებენ ფოტოებით
სლაიდებს და განათავსებენ ბლოგზე.გააკეთებენ კედლის გაზეთს.
აქტივობა IX
სასაწავლო ექსკურსიის შემდეგ მოსწავლეები გააკეთებენ
პრეზენტაციას და წარადგენენ თავიაანთ ნამუშევრებს.
ექსკურსიის ხელმძღვანელი:
თამილა ბატიაშვილი
აქტივობების განხორციელების
ვადები
#
|
ეტაპები
|
ვადები/ დაწყება
|
დამთავრება
|
1
|
ბროშურის გაკეთება
|
||
2
|
ჯგუფებად დაყოფა და დავალების
მიცემა ,ინფრმაციის მოძიება.
|
||
3
|
აუცილებელი ნივთების ნუსხის დადგენა
|
||
4
|
ექსკურსიის განრიგის ჩამოყალიბება
|
||
5
|
ექსკურსია-წინანადალი-ბოლნისი-დმანისი-ტანძია--ში
|
||
6
|
კვლევის შემაჯამებელი ანგარიში
|
||
7
|
რეფლექსია
|
ექსკურსიის განრიგი-დროის
დაგეგმვა
დრო
|
აქტივობები
|
7:30
|
შეკრება კულტ.სახლთან.
|
7:45
|
მიკროავტობუსებით გასვლა
|
გზა ბოლნისამდე
|
|
საექსკურსიო აქტივობების განხორციელება
ბოლნისში
|
|
გზა დმანისამდე
|
|
საექსკურსიო აქტივობების განხორციელება დმანისში
|
|
გზა ტანძიამდე
|
|
საექსკურსიო აქტივობების განხორციელება ტანძიაში
|
|
სადილი
|
|
თავისუფალი დრო
|
|
დაბრუნება უკან
|
რესურსების დასახელება
რესურსების
დასახელება
|
საზომი ერთეული
|
საჭირო რაოდენობა
|
არსებული
|
შესაძენი
|
მიკროავტობუსი
|
2
|
+
|
||
გიდი
|
2
|
+
|
||
სურსათი
|
+
|
|||
წყალი
|
30 ლიტრი
|
|||
შესაბამისი ჩასაცმელი
|
+
|
|||
ფოტოაპარატი
|
4
|
+
|
||
კომპიუტერი
|
+
|
|||
მარკერები
|
6
|
+
|
||
პროექტორი
|
+
|
|||
პრინტერი
|
+
|
|||
ფორმატები
|
4
|
+
|
||
სიგრძის საზომი ხელსაწყო
|
+
|
ბიუჯეტი
#
|
რესურსის დასახელება
|
ერთეულის ფასი
|
საჭირო რაოდენობა
|
თანხა
|
1
|
მიკროავტობუსი
|
250 ლარი
|
2 ცალი
|
500 ლარი
|
2
|
გიდი
|
2 ცალი
|
||
3
|
სურსათი
|
|||
4
|
ფორმატები
|
1 ლარი
|
4 ცალი
|
4 ლარი
|
5
|
მარკერები
|
1 ლარი
|
6 ცალი
|
6 ლარი
|
6
|
ჯამი
|
შეფასება
·
ჯგუფური
მუშაობის შეფასება
·
პრეზენტაციის შეფასება
·
პროექტის შეფასება
ჯგუფური შეფასების რუბრიკა
#
|
კრიტერიუმები
|
დიახ
|
არა
|
ნაწილობრივ
|
1
|
ჯგუფის ყველა წევრს შეაქვს წვლილი დავალებისთვის თავის გართმევაში
|
|||
2
|
ჯგუფის წევრები უსმენენ ერთმანეთს და იცავენ რიგითობას
|
|||
3
|
უცვლიან ერთმანეთს ინფორმაციას და იდეებს
|
|||
4
|
ჯგუფის წევრები მხოლოდ საკითხის ირგვლივ მუშაობენ
|
|||
5
|
ჯგუფის წევრები კარგად თანამშრომლობენ
|
|||
6
|
საგნობრივად მართებულად ართმევენ თავს დავალებას
|
|||
7
|
პრეზენტაციისას წარმოაჩენენ ნაშრომის მთავარ იდეებს
|
|||
8
|
ართმევენ თავს კრიტიკულ შეკითხვებს
|
|||
9
|
იცავენ დროის ლიმიტს
|
|||
10
|
საჭიროების შემთხვევაში ქმნიან და აფორმებენ კედლის გაზეთს
|
,,დიახ“
კომპონენტი ფასდება 1 ქულით.,,არა“-0-ით, ,,ნაწილობრივ“- 0.5 ქულით. მაქსიმალური ქულათა ჯამია
10 ქულა.

#
|
კრიტერიუმები
|
ქულა 1.
|
2.
|
3.
|
4.
|
1
|
საინტერესო შესავალი
|
1
|
|||
2
|
კვლევების/ნაშრომის წარმოჩენის უნარი
|
1
|
|||
3
|
შემოქმედებითი უნარი
|
1
|
|||
4
|
პრობლემის გადაჭრის გზების შეთავაზება
|
1
|
|||
5
|
თემის გასაგებად წარმოდგენა(ლოგიკური ჯაჭვი)
|
1
|
|||
6
|
საუბარი(გამართულობა,ტემბრი)
|
1
|
|||
7
|
თვალსაჩინოებების გამოყენება
|
1
|
|||
8
|
აუდიტორიასთან კონტაქტი
|
1
|
|||
9
|
ინფორმაციის ფლობის უნარი
|
1
|
|||
10
|
დროის ლიმიტის დაცვა
|
1
|
|||
ჯამი
|
10
|
||||
მოსწავლეებს თითო
კრიტერიუმში ენიჭებათ ერთი ქულა და საბოლოო ქულის გამოსაყვანად ითვლება მათი ჯამი.მაქსიმალური
ჯამი არის ათი ქულა.
პროექტის შეფასების რუბრიკა
#
|
კრიტერიუმები
|
ელემენტარული
1 ქულა
|
მისაღები
2 ქულა
|
ოსტატური
3 ქულა
|
1
|
მიზანი
|
არ არის კარგად გამოკვეთილი
|
ხდება ერთ მიზანზე ფოკუსირება
|
კარგად გამოკვეთილი მიზნები,მარტივად აღსაქმელი.
|
2
|
ორგანიზება
|
სუსტად ორგანიზებული,არ არის იდეებს შორის ლოგიკური ჯაჭვი,რაც აბნევს
მკითხველს,მსმენელს.
|
გააზრებულია თანმიმდევრობა,ორგანიზების ნიშნებით,ზოგი გადასვლა იდეებს
შორის არის მარტივი,ზოგი გაუგებარი.
|
კარგად ორგანიზებული ფორმატი,ლოგიკური გადასვლა ერთი იდეიდან მეორეზე,ორგანიზება
ზრდის პროექტის ეფექტურობას.
|
3
|
შინაარსის კორექტულობა
|
ხშირად გვხვდება შეუსაბამო,მცდარი ინფორმაცია.
|
ძირითადად კორექტულია,ზოგიერთი შეუსაბამო ან მცდარი ინფორმაციით.
|
მთლიანად კორექტული,ფაქტები ზუსტი და მკაფიო.
|
4
|
ენობრივი გამართულობა
|
ენობრივად გაუმართავი,ხშირი შეცდომებით.
|
ენობრივად გამართული,მცირე შეცდომებით.
|
ენობრივად გამართული,დაცულია პუნქტუაციის ნიშნები.
|
5
|
კვლევა
|
კვლევა არაეფექტურადაა დაგეგმილი,გამოყენებული წყაროები არ არის სანდო,ანალიზი
ზედაპირულია.
|
კვლევა დაგეგმილია,მაგრამ ჯგუფის პოტენციალი მთლიანად არ არის გამოყენებული,შეზღუდული
წყაროებია გამოყენებული.ანალიზი მისაღებია.
|
კვლევე არის დაგეგმილი,გამოყებებულია არაეთი ქყარო და ანალიზი სიღრმისეულია.
|
6
|
თვალსაჩინოებები
|
თვალსაჩინოებები ხშირად შინაარსთან შეუსაბამოა,ან არ არის ჯგუფის მიერ
შექმნილი.
|
თვალსაჩინოებების კავშირი შინაარსთან ნათელია,მაგრამ ერთფეროვანია.
|
მრავალფეროვანი,შინაარსის შესატყვისი,აკურატულად შესრულებული.
|
7
|
შემოქმედებითობა
|
მცირე შემოქმედებითი
ენერგიის დანახარჯი ჯგუფის მხრიდან
|
ზოგჯერ ჩანს ჯგუფის
ორიგინალური აზრები, რაც ეხმარება პროექტის უკეთ წარმოჩენაში
|
ჩანს ჯგუფის
ორიგინალობა, სიახლე და თავისებური ხედვა, რაც პროექტს საინტერესოს ხდის
|
8
|
კავშირები საგნებთან
|
არ ჩანს ჯგუფის
კომპეტენცია საგნებში, გვხვდება ფაქტების უზუსტო ინტერპრეტირება
|
მოსაზრებები
დაკავშირებულია ერთი ან ორი საგნიდან მიღებულ ცოდნასთან
|
ხდება მთავარი
მოსაზრებების დაკავშირება სხვადასხვა საგნიდან მიღებულ ცოდნასთან, რაც მიუთითებს
ჯგუფის მრავალი მიმართულებით კომპეტენტურობაზე
|
9
|
დასკვნები
|
არ არის
ჩამოყალიბებული დასკვნები
|
დასკვნები
ჩამოყალიბებულია კვლევის ადეკვატურად, მაგრამ არ არის მკაფიო
|
დასკვნებში არის
სიახლე (ორიგინალობა), ლოგიკური კავშირი იგრძნობა კვლევასთან, ისინი
მკაფიოდაა ჩამოყალიბებულია
|
10
|
პრეზენტაცია
|
ეფექტურად არ არის
წარმოჩენილი პროექტის არსი, უჭირს აზრის ჩამოყალიბება და პასუხების გაცემა, არ
არის მიზნობრივად გამოყენებული თვალსაჩინოებები
|
ბუნდოვნად
აყალიბებს პროექტის არსს, იყენებს თვალსაჩინოებებს, პასუხობს
შეკითხვების უმეტესობას
|
ბუნდოვნად
აყალიბებს პროექტის არსს, იყენებს თვალსაჩინოებებს, პასუხობს
შეკითხვების უმეტესობას
|
მაქსიმალური ჯამური ქულის გაყოფით სამზე მოხდება მოგროვილი
ქულების ათქულიან შეფასებაზე გადაყვანა
დმანისი
სასაწავლო პროექტი
VII კლასი
დმანისი
სასაწავლო პროექტი
VII კლასი
ექსკურსიის
გეგმა
ექსკურსიის სახელწოდება:
ექსკურსია
ჩარგალსა და ანანურში.( ჟინვალის წყალსაცავში
ჩაძირული ქალაქის საიდუმლო)
ექსკურსიის ჩატარების
ადგილი და დრო (მარშრუტი): წინანდალი-ჩარგალი-ანანური-
ჟინვალის წყალსაცავი-თბილისი-წინანდალი
მოსწავლეთა ასაკი:
13 წელი
ექსკურსიის მთავარი
იდეა (მოკლე შინაარსი):
ყოველგვარი ექსკურსია შეიცავს სწავლების ელემენტს,ამიტომ ის
შეიძლება განვიხილოთ როგორც პედაგოგიურიპროცესი,პედაგოგიური
პროცესის ეფექტურობა კი დამოკიდებულია ორივე მხარის(ის,ვინც ცოდნას გადასცემს-ექსკურსიამძღოლი(ასწავლის)
და ის ვინც ცოდნას იღებს (სწავლობს) ექსკურსანტი) აქტიურობაზე.გააზრებულად ჩატარებული
ექსკურსიას შეუძლია ბიძგი მისცეს აზროვნების
გააქტიურებას,გარე სამყაროს უკეთ გაცნობას.
ამ პოექტის განხორციელებით მოსწავლეებს გაუმჯობესდებათ უნარები
სხვადასხვა საგანში. მოიძიებენ და შეისწავლიან
სხვადასხვა წყაროებზე დაყრდნობით ჩარგალის,ანანურის და ჟინვალის წყალსაცავის -ისტორიას
და ეპოქას.განსაზღვრავენ ადგილმდებარეობას,გარემოს და ჰავას. რომელი მწერლის შემოქმედებაში
ჰპოვა ასახვა ჩვენს მიერ მოსანახულებელმა ძეგლებმა.არსებობს თუ არა რაიმე ხალხური თქმულებები
ამის შესახებ.გამოთვლიან საექსკურსიო მანძილს,განსაზღვრავენ ექსკურსიის ხარჯებს, გამოთვლიან
ტაძრის და მისი ეზოს ფართობს და დაადგენენ
თუ რა ნაწილი უკავია ტაძარს თავის ეზოში.დააკვირდებიან
ანანურში ღვთისმშობლის ტაძრის აგებულებას და
დაადგენენ რა სივრცული ფიგურებია გამოყენებული მის ასაგებად.
ექსკურსიის აქტუალობა:მოსწავლეები
გაიღრმავებენ ცოდნას სხვადასხვა საგნებში.გამოიმუშავებენ დამოუკიდებელი კვლევის უნარ-ჩვევებს.პრაქტიკაში
გამოიყენებენ თავიაანთ მოძიებული და სკოლაში ნასწავლ მასალას. ექსკურსია დაეხმარება
მოსწავლეებს კულტურული,ესთეტიკური და სულიერი ღირებულებების ჩამოყალიბებაში და ასევე
ხელს შეუწყობს მოსწავლეებს პატრიოტულად და
პასუხისმგებლობის მქონე მოქალაქწდ ჩამოყალიბებაში.გარდა ამისა მიეჩვევიან ორგანიზაციულ
საკითხების გადაწყვეტას.
ექსკურსიის მიზნები:
·
მოიძიებენ სხვადასხვა წყაროებიდან ინფორმაციას ანანურის
ციხის,ჩარგალის და ჟნვალის წყალსაცავის შესახებ.
·
შეძლონ მოპოვებული ინფორმაციის ორგანიზება.
·
დააკვირდებიან გარემოს და მოპოვებულ ინფორმაციას გაანალიზებენ
და იმსჯელებენ.
·
წყაროებზე მუშაობის და მარტივი კვლევის ჩატარების შემდეგ
მოახდენენ შეგროვებული მასალის მასალის პრეზენტაციას,რაც განუვითარებთ მოსწავლეებს
კრიტიკული და კრეატიული აზროვნებას.
·
გამოიყენონ მომზადებული პრეზენტაცია და მოამზადონ კედლის
გაზეთები,ბროშურები.
·
განუვითარდეთ ჯგუფური მუშაობის უნარი.
მოსალოდნელი შედეგები:/
პროდუქტები რაც შეიძლება შეიქმნას
·
მოსწავლეები შეძლებენ სხვადასხვა წყაროებიდან ინფორმაციის
მოძიებასა და ორგანიზებას.
·
ჩაატარებენ კვლევას და მოღებულ მონაცემებს წარმოადგენენ
მათთვის ხელსაყრელი ფორმით.
·
გააკეთებენ სლაიდებს და წარმოადგენენ პრეზენტაციის სახით..განათავსებენ
ბლოგზე,შექმნიან ბროშურებს,გააკეთებენ კედლის გაზეთს,გადაიღებენ ვიდეოს და ფოტოებს,
დახატავენ სურათებს.
ძირითადი საჭირო
რესურსები:
კომპიუტერი,ფოტოაპარატი,ინტერნეტი, პრინტერი,საკვები
,წყალი ,ფორმატები,მარკერები,პროექტორი,თეთრი ქაღალდები,გიდი,შესაბამისი ჩასაცმელი,სიგრძის
საზომი ხელსაწყო.
პროექტის მსვლელობა:
აქტივობა I
ექსკურსიაზე წასვლამდე გავაკეთებ ბროშურას მშობლებისთვის,მასწავლებლებისთვის,მოსწავლეებისთვის,რათა
ბროშურის საშუალებით შეიტყონ იდეის აქტუალობა.რაში ეხმარება მოსწავლეებს ექსკურსია,რა ცოდნას იღებენ ექსკურსიიდან და რა
ცხოვრებისეულ უნარ-ჩვევებს გამოუმუშავებს მათ.
აქტივობა II
მოსწავლეებს დავყოფ 3 ჯგუფად .თითოეულ ჯგუფს მივცემ
დავალებებს .გავაცნობ შეფასების რუბრიკას.
I ჯგუფის
დავალება: მოიძიონ და შეისწავლონ სხვადასხვა წყაროებზე დაყრდნობით ჟინვალის წყალსაცავის
ისტორია და ეპოქა.განსაზღვრონ ადგილმდებარეობა.გადაიღონ
ფოტოები.მოამზადონ გაზეთისთვის სტატია.გაიკეთონ სლაიდები.გამოთვალონ საექსკურსიო მანძილი,განსაზღვრონ
ექსკურსიის ხარჯები.
II ჯგუფის დავალება:მოიძიონ და შეისწავლონ
სხვადასხვა წყაროებზე დაყრდნობით ჩარგალში ვაჟა-ფშაველას სახლ- მუზეუმის ისტორია და ეპოქა.განსაზღვრონ ადგილმდებარეობა,
სახლლ-მუზეუმის და მისი ეზოს მიახლოვებითი
ფართობები.გადაიღონ ფოტოები.მოამზადონ გაზეთისთვის სტატია.გაიკეთონ სლაიდები.
III ჯგუფის დავალება:მოიძიონ და შეისწავლონ სხვადასხვა წყაროებზე დაყრდნობით
ანანურის ციხის ისტორია და ეპოქა.განსაზღვრონ
ადგილმდებარეობა, ტაძრის მიახლოვებითი ფართობი.დააკვირდნენ
ტაძრის აგებულებას და დაადგინონ რა სივრცული ფიგურებია გამოყენებული მის ასაგებდ.გადაიღონ
ფოტოები.მოამზადონ გაზეთისთვის სტატია.გაიკეთონ სლაიდები.
აქტივობა III
მოსწავლეებს გავაფრთხილებ იმ აუცილებელი ნივთების შესახებ,რომლებიც
დასჭირდებათ ექსკურსიაზე.განსაზღვრავენ აუცილებელი ნივთების ნუსხას.
აქტივობა IV
მოსწავლეებთან ერთად ჩამოვაყალიბებთ ექსკურსიის განრიგს,რომელიც
დროითი გეგმის შედგენის უნარების განვითარებას შეუწყობს ხელს.
აქტივობა V
ჩარგალში ვაჟა-ფშაველას სახლ- მუზეუმის დათვალიერება, ჯგუფი იმუშავებს თავისი დავალების შესრულებაზე.
აქტივობა VI
ანანურის ციხეში ვიზიტი და დათვალიერება. ჯგუფი იმუშავებს თავისი დავალების
შესრულებაზე.ჩაწერენ ინტერვიუებს.გადაიღებენ სურათებს.
აქტივობა VII
ჟინვალის წყალსაცავთან შეჩერება , დათვალიერება. ჯგუფი
მუშაობს თავისი დავალების შესრულებაზე.
აქტივობა VIII
სკოლაში დაბრუნებული მოსწავლეები დაწერენ ექსკურსიის
მოკლე შემაჯამებელ ანგარიშს.გააკეთებენ ფოტოებით
სლაიდებს და განათავსებენ ბლოგზე.გააკეთებენ კედლის გაზეთს.
აქტივობა IX
ექსკურსიის
შემდეგ მოსწავლეები გააკეთებენ პრეზენტაციას და წარადგენენ თავიაანთ ნამუშევრებს.
ექსკურსიის ხელმძღვანელი:
თამილა ბატიაშვილი
აქტივობების განხორციელების
ვადები
#
|
ეტაპები
|
ვადები/ დაწყება
|
დამთავრება
|
1
|
ბროშურის გაკეთება
|
||
2
|
ჯგუფებად დაყოფა და დავალების
მიცემა ,ინფრმაციის მოძიება.
|
||
3
|
აუცილებელი ნივთების ნუსხის დადგენა
|
||
4
|
ექსკურსიის განრიგის ჩამოყალიბება
|
||
5
|
ექსკურსია-წინანადალი-ჩარგალი-ანანური-( ჟინვალის წყალსაცავი)- თბილისი-ში
|
||
6
|
კვლევის შემაჯამებელი ანგარიში
|
||
7
|
რეფლექსია
|
ექსკურსიის განრიგი-დროის
დაგეგმვა
დრო
|
აქტივობები
|
7:30
|
შეკრება კულტ.სახლთან.
|
7:45
|
მიკროავტობუსებით გასვლა
|
გზა ჩარგალამდე
|
|
საექსკურსიო აქტივობების განხორციელება
ჩარგალში
|
|
გზა ანანურამდე
|
|
საექსკურსიო აქტივობების განხორციელება ანანურში
|
|
გზა ჟინვალამდე
|
|
საექსკურსიო აქტივობების განხორციელება ჟინვალის წყალსაცავთან
|
|
სადილი
|
|
გზა თბილისამდე ,,,მუშტაეთის პარკამდე“
|
|
დაბრუნება უკან
|
რესურსების დასახელება
რესურსების დასახელება
|
საზომი ერთეული
|
საჭირო რაოდენობა
|
არსებული
|
შესაძენი
|
მიკროავტობუსი
|
2
|
+
|
||
გიდი
|
2
|
+
|
||
სურსათი
|
+
|
|||
წყალი
|
30 ლიტრი
|
|||
შესაბამისი ჩასაცმელი
|
+
|
|||
ფოტოაპარატი
|
3
|
+
|
||
კომპიუტერი
|
+
|
|||
მარკერები
|
6
|
+
|
||
პროექტორი
|
+
|
|||
პრინტერი
|
+
|
|||
ფორმატები
|
4
|
+
|
||
სიგრძის საზომი ხელსაწყო
|
+
|
ბიუჯეტი
#
|
რესურსის დასახელება
|
ერთეულის ფასი
|
საჭირო რაოდენობა
|
თანხა
|
1
|
მიკროავტობუსი
|
250 ლარი
|
2 ცალი
|
500 ლარი
|
2
|
გიდი
|
2 ცალი
|
||
3
|
სურსათი
|
|||
4
|
ფორმატი
|
1 ლარი
|
1 ცალი
|
1 ლარი
|
5
|
მარკერები
|
1 ლარი
|
6 ცალი
|
6 ლარი
|
6
|
ჯამი
|
შეფასება
·
ჯგუფური
მუშაობის შეფასება
·
პრეზენტაციის შეფასება
·
პროექტის შეფასება
ჯგუფური შეფასების რუბრიკა
#
|
კრიტერიუმები
|
დიახ
|
არა
|
ნაწილობრივ
|
1
|
ჯგუფის ყველა წევრს შეაქვს წვლილი დავალებისთვის თავის გართმევაში
|
|||
2
|
ჯგუფის წევრები უსმენენ ერთმანეთს და იცავენ რიგითობას
|
|||
3
|
უცვლიან ერთმანეთს ინფორმაციას და იდეებს
|
|||
4
|
ჯგუფის წევრები მხოლოდ საკითხის ირგვლივ მუშაობენ
|
|||
5
|
ჯგუფის წევრები კარგად თანამშრომლობენ
|
|||
6
|
საგნობრივად მართებულად ართმევენ თავს დავალებას
|
|||
7
|
პრეზენტაციისას წარმოაჩენენ ნაშრომის მთავარ იდეებს
|
|||
8
|
ართმევენ თავს კრიტიკულ შეკითხვებს
|
|||
9
|
იცავენ დროის ლიმიტს
|
|||
10
|
საჭიროების შემთხვევაში ქმნიან და აფორმებენ კედლის გაზეთს
|
,,დიახ“
კომპონენტი ფასდება 1 ქულით.,,არა“-0-ით,
,,ნაწილობრივ“- 0.5 ქულით. მაქსიმალური ქულათა ჯამია 10 ქულა.

#
|
კრიტერიუმები
|
ქულა 1.
|
2.
|
3.
|
4.
|
1
|
საინტერესო შესავალი
|
1
|
|||
2
|
კვლევების/ნაშრომის წარმოჩენის უნარი
|
1
|
|||
3
|
შემოქმედებითი უნარი
|
1
|
|||
4
|
პრობლემის გადაჭრის გზების შეთავაზება
|
1
|
|||
5
|
თემის გასაგებად წარმოდგენა(ლოგიკური ჯაჭვი)
|
1
|
|||
6
|
საუბარი(გამართულობა,ტემბრი)
|
1
|
|||
7
|
თვალსაჩინოებების გამოყენება
|
1
|
|||
8
|
აუდიტორიასთან კონტაქტი
|
1
|
|||
9
|
ინფორმაციის ფლობის უნარი
|
1
|
|||
10
|
დროის ლიმიტის დაცვა
|
1
|
|||
ჯამი
|
10
|
||||
მოსწავლეებს თითო
კრიტერიუმში ენიჭებათ ერთი ქულა და საბოლოო ქულის გამოსაყვანად ითვლება მათი ჯამი.მაქსიმალური
ჯამი არის ათი ქულა.
პროექტის შეფასების რუბრიკა
#
|
კრიტერიუმები
|
ელემენტარული
1 ქულა
|
მისაღები
2 ქულა
|
ოსტატური
3 ქულა
|
1
|
მიზანი
|
არ არის კარგად გამოკვეთილი
|
ხდება ერთ მიზანზე ფოკუსირება
|
კარგად გამოკვეთილი მიზნები,მარტივად აღსაქმელი.
|
2
|
ორგანიზება
|
სუსტად ორგანიზებული,არ არის იდეებს შორის ლოგიკური ჯაჭვი,რაც აბნევს
მკითხველს,მსმენელს.
|
გააზრებულია თანმიმდევრობა,ორგანიზების ნიშნებით,ზოგი გადასვლა იდეებს
შორის არის მარტივი,ზოგი გაუგებარი.
|
კარგად ორგანიზებული ფორმატი,ლოგიკური გადასვლა ერთი იდეიდან მეორეზე,ორგანიზება
ზრდის პროექტის ეფექტურობას.
|
3
|
შინაარსის კორექტულობა
|
ხშირად გვხვდება შეუსაბამო,მცდარი ინფორმაცია.
|
ძირითადად კორექტულია,ზოგიერთი შეუსაბამო ან მცდარი ინფორმაციით.
|
მთლიანად კორექტული,ფაქტები ზუსტი და მკაფიო.
|
4
|
ენობრივი გამართულობა
|
ენობრივად გაუმართავი,ხშირი შეცდომებით.
|
ენობრივად გამართული,მცირე შეცდომებით.
|
ენობრივად გამართული,დაცულია პუნქტუაციის ნიშნები.
|
5
|
კვლევა
|
კვლევა არაეფექტურადაა დაგეგმილი,გამოყენებული წყაროები არ არის სანდო,ანალიზი
ზედაპირულია.
|
კვლევა დაგეგმილია,მაგრამ ჯგუფის პოტენციალი მთლიანად არ არის გამოყენებული,შეზღუდული
წყაროებია გამოყენებული.ანალიზი მისაღებია.
|
კვლევე არის დაგეგმილი,გამოყებებულია არაეთი ქყარო და ანალიზი სიღრმისეულია.
|
6
|
თვალსაჩინოებები
|
თვალსაჩინოებები ხშირად შინაარსთან შეუსაბამოა,ან არ არის ჯგუფის მიერ
შექმნილი.
|
თვალსაჩინოებების კავშირი შინაარსთან ნათელია,მაგრამ ერთფეროვანია.
|
მრავალფეროვანი,შინაარსის შესატყვისი,აკურატულად შესრულებული.
|
7
|
შემოქმედებითობა
|
მცირე შემოქმედებითი ენერგიის დანახარჯი ჯგუფის
მხრიდან
|
ზოგჯერ ჩანს ჯგუფის ორიგინალური აზრები, რაც ეხმარება
პროექტის უკეთ წარმოჩენაში
|
ჩანს ჯგუფის ორიგინალობა, სიახლე და თავისებური ხედვა,
რაც პროექტს საინტერესოს ხდის
|
8
|
კავშირები საგნებთან
|
არ ჩანს ჯგუფის კომპეტენცია საგნებში, გვხვდება
ფაქტების უზუსტო ინტერპრეტირება
|
მოსაზრებები დაკავშირებულია ერთი ან ორი
საგნიდან მიღებულ ცოდნასთან
|
ხდება მთავარი მოსაზრებების დაკავშირება სხვადასხვა
საგნიდან მიღებულ ცოდნასთან, რაც მიუთითებს ჯგუფის მრავალი მიმართულებით
კომპეტენტურობაზე
|
9
|
დასკვნები
|
არ არის ჩამოყალიბებული დასკვნები
|
დასკვნები ჩამოყალიბებულია კვლევის ადეკვატურად,
მაგრამ არ არის მკაფიო
|
დასკვნებში არის სიახლე (ორიგინალობა), ლოგიკური
კავშირი იგრძნობა კვლევასთან, ისინი მკაფიოდაა ჩამოყალიბებულია
|
10
|
პრეზენტაცია
|
ეფექტურად არ არის წარმოჩენილი პროექტის არსი, უჭირს
აზრის ჩამოყალიბება და პასუხების გაცემა, არ არის მიზნობრივად გამოყენებული
თვალსაჩინოებები
|
ბუნდოვნად აყალიბებს პროექტის არსს,
იყენებს თვალსაჩინოებებს, პასუხობს შეკითხვების უმეტესობას
|
ბუნდოვნად აყალიბებს პროექტის არსს,
იყენებს თვალსაჩინოებებს, პასუხობს შეკითხვების უმეტესობას
|
მაქსიმალური ჯამური ქულის გაყოფით სამზე მოხდება მოგროვილი
ქულების ათქულიან შეფასებაზე გადაყვანა
ჩარგალი
ჩარგალი
Комментариев нет:
Отправить комментарий