კლასის საათი
VI კლასი
სათის თემა: ,,თანამშრომლობა,აქტიური მოსმენა"
საათს მიზანი: ჯგუფში მუშაობის უნარის განვითარება,საერთო საქმეში თანამშრომლობის მნიშვნელობის და აქტიური მოსმენის მნიშვნელობის გააზრება.
მიმდინარეობა: აქტივობა 1.
თავდაპირველად მოსწავლეებს გავესაუბრები სამყაროს მრავალფეროვნების შესახებ,რომ სხვადასხვა ჯგუფში გაერთიენებულნი არიან სხვადასხვა ინტერესის,მსოფლმხედველობის მქონე ინდივიდები. თითოეული ინდივიდი ვითარდება გარკვეული სოციალურ გარემოსა და საზოგადოებასთან ურთიერთობის შედეგად.ინდივიდზე გავლენას ახდენს კონკრეტული საზოგადოების ნორმები, ტრადიციები,კულტურა და კანონები. კონკრეტული ინდივიდი თავისი ქვეყნის მოქალაქეა და მას აქვს უნარი იურთიერთოს სხვა კულტურის წარმომადგენლებთან.
ამის შემდეგ მივმართავ გონებრივ იერიშს და ვეკითხები მოსწავლეებს,, რა უნარები არის აუცილებელი მოქალაქისთვის?".მოსწავლეების მოსაზრებებს ვაფიქსირებ დაფაზე:თანამშრომლობის,მოთმინების,სამართლიანობის,სხვისი განსხვავებული აზრის პატივისცემის,...,ამის შემდეგ ვიწყებ საუბარს თანამშრომლობის მნიშვნელობაზე,ამისთვის ისევ დაფაზე ვწერ სიტყვას,, თანამშრომლობა".მოსწავლეებს ვთხოვ აღნიშნული სიტყვის განმარტებას.ვაფიქსირებ დაფაზე მათ მოსაზრებებს.მოსწავლეებს ვუსვამ შეკითხვას- თანამშრომლობისას ჯგუფის თითოეული წევრი თანაბრედ არის ხოლმე ჩართული პროცესში?
ამისთვის კლასს ვყოფ 4-5 კაციან ჯგუფებად და ჯგუფებს ვთავაზობ თემებს და ვთხოვ ამოარჩიონ ნდა შემდეგ წარმოადგინონ პრეზენტაცია. ჯგუფური სამუშაოს თემებია:
1. კლასის ცხოვრების გამრავალფეროვნება სხვადასხვა ღონისძიებით/ კლასგარეშე აქტივობით.
2. სკოლის ცხოვრების გამრავალფეროვნება- განვითარება,სკოლის კულტურის განვითარება.
3.გასართობი ცენტრების ორგანიზება მოზარდთათვის.
4. საყმაწვილო გადაცემების გამრავალფეროვნება.
ჯგუფური სამუშაოს შესასრულებლად ეძლევათ 15-20 წუთი.პრეზენტაციისთვის 2-3 წთ.
VI კლასი
სათის თემა: ,,თანამშრომლობა,აქტიური მოსმენა"
საათს მიზანი: ჯგუფში მუშაობის უნარის განვითარება,საერთო საქმეში თანამშრომლობის მნიშვნელობის და აქტიური მოსმენის მნიშვნელობის გააზრება.
მიმდინარეობა: აქტივობა 1.
თავდაპირველად მოსწავლეებს გავესაუბრები სამყაროს მრავალფეროვნების შესახებ,რომ სხვადასხვა ჯგუფში გაერთიენებულნი არიან სხვადასხვა ინტერესის,მსოფლმხედველობის მქონე ინდივიდები. თითოეული ინდივიდი ვითარდება გარკვეული სოციალურ გარემოსა და საზოგადოებასთან ურთიერთობის შედეგად.ინდივიდზე გავლენას ახდენს კონკრეტული საზოგადოების ნორმები, ტრადიციები,კულტურა და კანონები. კონკრეტული ინდივიდი თავისი ქვეყნის მოქალაქეა და მას აქვს უნარი იურთიერთოს სხვა კულტურის წარმომადგენლებთან.
ამის შემდეგ მივმართავ გონებრივ იერიშს და ვეკითხები მოსწავლეებს,, რა უნარები არის აუცილებელი მოქალაქისთვის?".მოსწავლეების მოსაზრებებს ვაფიქსირებ დაფაზე:თანამშრომლობის,მოთმინების,სამართლიანობის,სხვისი განსხვავებული აზრის პატივისცემის,...,ამის შემდეგ ვიწყებ საუბარს თანამშრომლობის მნიშვნელობაზე,ამისთვის ისევ დაფაზე ვწერ სიტყვას,, თანამშრომლობა".მოსწავლეებს ვთხოვ აღნიშნული სიტყვის განმარტებას.ვაფიქსირებ დაფაზე მათ მოსაზრებებს.მოსწავლეებს ვუსვამ შეკითხვას- თანამშრომლობისას ჯგუფის თითოეული წევრი თანაბრედ არის ხოლმე ჩართული პროცესში?
ამისთვის კლასს ვყოფ 4-5 კაციან ჯგუფებად და ჯგუფებს ვთავაზობ თემებს და ვთხოვ ამოარჩიონ ნდა შემდეგ წარმოადგინონ პრეზენტაცია. ჯგუფური სამუშაოს თემებია:
1. კლასის ცხოვრების გამრავალფეროვნება სხვადასხვა ღონისძიებით/ კლასგარეშე აქტივობით.
2. სკოლის ცხოვრების გამრავალფეროვნება- განვითარება,სკოლის კულტურის განვითარება.
3.გასართობი ცენტრების ორგანიზება მოზარდთათვის.
4. საყმაწვილო გადაცემების გამრავალფეროვნება.
ჯგუფური სამუშაოს შესასრულებლად ეძლევათ 15-20 წუთი.პრეზენტაციისთვის 2-3 წთ.
პრეზენტაციის შემდეგ ვუსვამ შეკითხვებს:
- თუ იყავით ჩართულნი აღნიშნული აქტივობის შესრულებაში?
- შეიტანეთ თქვენი წვლილი დავალებაში?
- აუცილებელი იყო თქვენი მონაწილეობა?
- დავალებაზე მუშაობისას აღმოაჩინეთ რაიმე თვისება საკუთარ თავში?
- იყავით ჯგუფის ლიდერი?
- ხართ რაიმეთი უკმაყოფილო მუშაობის პროცესში?
მოსწავლეებიდან სავარაუდო პასუხებს ვირებ:
- ყურადღება,
- ორგანიზების უნარი(სამუშაო დაგეგმვის,განაწილების,დროის კონტროლის),
- დახმარების,
- მოთმინების.
აქტიური მოსმენით,თქვენ ისმენთ არა მარტო ყურით,არამედ თველითაც.(მოსმენისას ყურადრება უნდა მიაქციოთ არა მხოლოდ მოსაუბრის სიტყვებს ,არამეს მის ჟესტს, მიმიკას).
ვუსვამ კიდევ შეკითხვას მოსწავლეებს:,, როგორ ხვდებით ,როდესაც თქვენი მეგობრები,მშობლები არ გისმენენ? ,რას გრძნობთ ასეთ დროს?, რას გრძნობთ როდესაც თქვენ არ გისმენენ?"
ადამიანებს,როდესაც გვისმენენ გვიჩნდება განცდა იმისა,რომ ჩვენ გვაფასებენ,როდესაც გვისმენენ.ჩვენ უფრო მეტი იდეა გვიჩნდება.აქტიური მოსმენის უნარის გავარჯიშებისთვის მოსწავლეებს ვთავაზობ შემდეგ აქტივობას.
აქტივობა 2
მიზანი:აქტიური მოსმენის მნიშვნელობის გააზრება
მასალა:ბარათები სხვადასხვა ინსტრუქციითა და სასაუბრო თემით.
ინსტრუქციები:მაგ.ბარათზე დაწერილი იყოს შემდეგი ინსტრუქციები:,,არ უყურო მოსაუბრეს",,,შეეცადე შეაცვლევინო სასაუბრო თემა", ,,მიეცი რჩევები,რომელსაც არ საჭიროებს", ,,შეაწყვეტინე ყოველი ფრაზა დასრულებამდე",უყურე თვალებში,დაუქნიე თავი" ,,დაუსვი შეკითხვები ამბის დაზუსტების მიზნით".
სასაუბრო თემები:მაგ: ,,როგორ გავატარე არდადეგები", ,,ჩემი საყვარელი ფილმი", ,,კურიოზი რომელიც გადამხდა", ,,ჩემი ოცნებაა ვიმოგზაურო..."
მიმდინარეობა:კლასიდან გამოვყოფ 2 მოსწავლეს,რომელთაგან ერთი მთხრობელია ,მეორე მსმენელი.მსმენელი მაგიდაზე დაწყობილ ინსტრუქციებიდან იღებს ინსტრუქციებიდან ერთ -ერთს და არ ამხელს თუ რა ინსტრუქცია შეხვდა.მთხრობელსაც შეუძლია აირჩიოს თემა წინასწარ შეთავაზებული თემებიდან, რომელზეც დაიწყებს მოყოლას.მსმენელი შეასრულებს თავის ინსტრუქციას,თითოეული დაიალოგი გრძელდება 2-3 წუთამდე.
გათამაშების შემდეგ დამკვირვებლებს (მოსწავლეებს) ვეკითხები ,თუ რას აკეთებდა მსმენელი? პასუხი შეიძლება იყოს: ,,არ უსმენდა", ,,არ აინტერესებდა" ,,მოეწონა სასაუბრო თემა" და ა.შ.
ამის შემდეგ ვეკითხები მოსაუბრეს.თუ რას გრძნობდა თამაშის მსვლელობას?.იმის პასუხიც შესაძლებელის იყოს ,,არ მისმენდა" , ,,არ აინტერესებდა", და ა.შ.
შემდაგ ვაჯამებ აქტივობას და აღვნიშნავ ,რომ როდესაც ჩვენი საუბრის დროს არ გვიყურებენ,გვიჩნდება განცდა,რომ არ გვისმენენ.ეს კი უსიამოვნოა.მოსწავლეებს გავაცნობ აქტიური მოსმენის გასავარჯიშებელ მეთოდებს:
მიზანი:არავერბალური კომუნიკაციის განვითარება.
მასალა: ბარათები სახვადასხვა ემოციით.
მიმდინარეობა:მოსწავლე სურვილისამებრ გამოდის დაფასთან,ირჩევს ბარათს და პანტომიმით გამოხატავს ემოციას.კლასმა უნდა გამოიცნოს თუ რა ემოცია გამოხატა პრეზენტატორმა.შემდეგ ვსვამ კითხვას თუ ამ აქტივობით რა ისწავლეს.( ის რომ შეგვიძლია გამოვიცნოთ მოსაუბრის ემოცია არა მხოლოდ სიტყვიერად არამედ ჟესტიკულაციით და მიმკებით).
ადამიანებს,როდესაც გვისმენენ გვიჩნდება განცდა იმისა,რომ ჩვენ გვაფასებენ,როდესაც გვისმენენ.ჩვენ უფრო მეტი იდეა გვიჩნდება.აქტიური მოსმენის უნარის გავარჯიშებისთვის მოსწავლეებს ვთავაზობ შემდეგ აქტივობას.
აქტივობა 2
მიზანი:აქტიური მოსმენის მნიშვნელობის გააზრება
მასალა:ბარათები სხვადასხვა ინსტრუქციითა და სასაუბრო თემით.
ინსტრუქციები:მაგ.ბარათზე დაწერილი იყოს შემდეგი ინსტრუქციები:,,არ უყურო მოსაუბრეს",,,შეეცადე შეაცვლევინო სასაუბრო თემა", ,,მიეცი რჩევები,რომელსაც არ საჭიროებს", ,,შეაწყვეტინე ყოველი ფრაზა დასრულებამდე",უყურე თვალებში,დაუქნიე თავი" ,,დაუსვი შეკითხვები ამბის დაზუსტების მიზნით".
სასაუბრო თემები:მაგ: ,,როგორ გავატარე არდადეგები", ,,ჩემი საყვარელი ფილმი", ,,კურიოზი რომელიც გადამხდა", ,,ჩემი ოცნებაა ვიმოგზაურო..."
მიმდინარეობა:კლასიდან გამოვყოფ 2 მოსწავლეს,რომელთაგან ერთი მთხრობელია ,მეორე მსმენელი.მსმენელი მაგიდაზე დაწყობილ ინსტრუქციებიდან იღებს ინსტრუქციებიდან ერთ -ერთს და არ ამხელს თუ რა ინსტრუქცია შეხვდა.მთხრობელსაც შეუძლია აირჩიოს თემა წინასწარ შეთავაზებული თემებიდან, რომელზეც დაიწყებს მოყოლას.მსმენელი შეასრულებს თავის ინსტრუქციას,თითოეული დაიალოგი გრძელდება 2-3 წუთამდე.
გათამაშების შემდეგ დამკვირვებლებს (მოსწავლეებს) ვეკითხები ,თუ რას აკეთებდა მსმენელი? პასუხი შეიძლება იყოს: ,,არ უსმენდა", ,,არ აინტერესებდა" ,,მოეწონა სასაუბრო თემა" და ა.შ.
ამის შემდეგ ვეკითხები მოსაუბრეს.თუ რას გრძნობდა თამაშის მსვლელობას?.იმის პასუხიც შესაძლებელის იყოს ,,არ მისმენდა" , ,,არ აინტერესებდა", და ა.შ.
შემდაგ ვაჯამებ აქტივობას და აღვნიშნავ ,რომ როდესაც ჩვენი საუბრის დროს არ გვიყურებენ,გვიჩნდება განცდა,რომ არ გვისმენენ.ეს კი უსიამოვნოა.მოსწავლეებს გავაცნობ აქტიური მოსმენის გასავარჯიშებელ მეთოდებს:
- ღია პოზის შენარჩუნება---იმისთვის,რომ მოსაუბრემ კარგად იგრძნოს თავი,უმჯობესია ხელები და ფეხები არ გვქონდეს გადაჯვარედინებული და ოდნავ მისკენ ვიყოთ გადახრილი.
- თვალებში ყურება---თ საუბრისას არ გიყურებენ თვალებში გგონიათ არ გისმენთ ეს ადამიანი,ამიტომ უყურეთ თვალებში საუბრისას და კონცენტრირება გააკეთეთ იმაზე რაზეც საუბრობს.
- დაბრუნება იმასთან,რაც უკვე ითქვა--- ძალიან კარგი ხერხი,რომლითაც აგრძნობინებთ,რომ მას უსმენთ,მისი საუბრის მთავარ აზრთან მიბრუნებაა.
- დააზუსტეთ მნიშვნელობა იმისა ,რაც გაიგონეთ--- მაგ: ,,ამას გულისხმობდით", ,,სწორად გავიგე,როდესაც ბრძანებდით,რომ..."
მიზანი:არავერბალური კომუნიკაციის განვითარება.
მასალა: ბარათები სახვადასხვა ემოციით.
მიმდინარეობა:მოსწავლე სურვილისამებრ გამოდის დაფასთან,ირჩევს ბარათს და პანტომიმით გამოხატავს ემოციას.კლასმა უნდა გამოიცნოს თუ რა ემოცია გამოხატა პრეზენტატორმა.შემდეგ ვსვამ კითხვას თუ ამ აქტივობით რა ისწავლეს.( ის რომ შეგვიძლია გამოვიცნოთ მოსაუბრის ემოცია არა მხოლოდ სიტყვიერად არამედ ჟესტიკულაციით და მიმკებით).
Комментариев нет:
Отправить комментарий